Budakalászt északról elkerülő úttal kapcsolatos információk, események

Budakalászt északról elkerülő út

Északi elkerülő út - forgalmi adatok: építés előtti tényleges, illetve építés utánra várt értékek

2017. január 12. - Szentistvantelep

Egy út káros hatásai legfőképp a forgalom nagyságán múlnak, hiszen hiába épül út, ha azon csak óránként jár autó, akkor (szinte) nem zavarja a lakosokat és nem csak a zaj-de a légszennyezés is kisebb, illetve elenyésző.

 
Az elkerülőút kapcsán a forgalmi adatokat vizsgálva érdemes megnézni, hogy

  • Mit mutatnak a 2005-ben készült építési tervben szereplő tényleges forgalmi adatok (2003-as értékek) ?
  • Mit mutatnak a 2005-ben készült építési terv forgalmi előrejelzései 2020-ra ?
  • és mit mutatnak a 2009-2015-ös évek tényleges forgalmi adatai, azok változásai ?

A környező legtöbb út szerepel az építési terv forgalmi előrejelzésében, azonban tényleges, mért forgalom csak a Pomázi útra, a  Dobogókői útra és a Budai útra van.

Adatforrások:
 - Építési terv (2003-as tény és 2020-ra várt értékek)

- Magyar Közút által mért 2009-es forgalom értékei (tény)

- Magyar Közút által mért 2015-ös forgalom értékei (tény)

Megjegyzés: MOF = mértékadó órás forgalom = az egy éven belüli legnagyobb forgalmú órák forgalmából ált. 30-50 órás tartósságú forgalmat választják ki mértékadó forgalom nagyságként

forg_ep-terv_2003-20_v3.jpg

Már az építési terv északi elkerülőnek alacsonyra várt forgalmi adatai önmagában is felhívják a furcsaságra a figyelmet: valójában a felüljáró miatt a legtöbb autó ezt választja majd a Dobogókői út helyett a Pilis felől a fővárosba tartva, miközbe az építési terv ennek ellenkezőjét mutatja. A terv szerint a HÉV feletti és a 11-es út feletti felüljáró, illetve rávezető út ellenére az elkerülő forgalma 2020-ben a Dobogókői út forgalmának kevesebb, mint a hatoda lenne csak. Szakemberünk szerint és laikus ember szerint is, inkább ennek a fordítottja igaz. Az északi elkerülőút a felüljárók miatt át fogja vonzani a Dobogókői út forgalmának a nagy részét.

forg_teny_2009-15.jpg

További következtetés:
Alábbi táblát a fentivel együtt értékelve, az látszik, hogy:

  • az építési terv szerint a Pomázi út forgalma az elkerülő miatt várhatóan felére csökken ( az építési terv nem tartalmazza még a nyugati szektor törlését, így ez nem reális ! )
  • a Dobogókői út forgalma már 2015-ben nagyobb mint ahogy az építési terv jelezte 2020-ra. Figyelembe véve az elkerülőút felüljáróit, akár 12000-15000 jármű / nap forgalom is várható az elkerülőn, ami másfélszerese a Budai út forgalmának. Ráadásul ez a forgalom még nem számol a József Attila utcai forgalom egy részének ide való áthúzódásával. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eszaki-elkerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr3412114505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása