Budakalászt északról elkerülő úttal kapcsolatos információk, események

Budakalászt északról elkerülő út

Ami a (budakalászi) Hírmondóból kimaradt, avagy információk a kiegyensúlyozott tájékoztatás érdekében

Válaszok, érvek, bizonyítékok a budakalászi elkerülőút kapcsán a Hírmondóban írt budakalászi önkormányzati állításokra / állítások kapcsán

2017. november 11. - Szentistvantelep

 

20171111_kiadv_1old.jpg

( Az alábbi szövegbe a tájékoztató anyagon túl képekkel a tényeket, bizonyításokat is mutatjuk). A tájékoztató dokumentum 2. képét a szöveg alá tettük )  


A napokban Budakalász minden postaládájába megérkezett a hivatalos önkormányzati propagandakiadvány, benne az északi „elkerülő útról" szóló melléklettel. Ebből kiderül, hogy városunk vezetői teljesen elkötelezettek a Budakalász északi határába tervezett új út megépítése mellett. A Hírmondóban rendkívül idilli kép bontakozik ki a közlekedési helyzet várható alakulásáról, miközben a kockázatokról egyetlen szó sem esik. Az egyoldalú önkormányzati propaganda sajnos több helyen félrevezető, néhol pedig teljesen hamis. Itt és most csak a legfontosabbakra tudunk kitérni, de honlapunkon részletes információkat teszünk közzé – például az október 18-i lakossági fórumon elhangzottakról, melyről a közpénzből finanszírozott Hírmondónak sajnos nem sikerült objektív módon beszámolnia.

 

  • Az önkormányzati propaganda leghangsúlyosabb állítása, hogy az „elkerülő” révén, illetve a belső utak önkormányzati kezelésbe vételével 30-50%-kal csökkenhet a forgalom és légszennyezettség a város egész területén. Álláspontjukat a beruházást menedzselő NIF Zrt. tájékoztatására alapozzák. Mi is megkerestük őket, de a tájékoztatás szerint a közelmúltban nem készült az „elkerülő” hatásait vizsgáló komplex forgalmi modellszámítás. A legfrissebb elérhető adatok egy tavaly tavaszi forgalomszámlálásból származnak, ezek azonban statikus értékek, az útépítés forgalmi hatásaira vonatkozó előrejelzéshez nem elegendőek. Valaki nem mond igazat! 
  • Polgármester úr és helyettesei szerint az elkerülő a Pomáz felől Budapest felé tartó teljes átmenő forgalmat képes lesz „elterelni” városunk belső útjairól. Sajnos ez képtelenség, mivel Budapest a 11-es út bevezető szakaszán a békásmegyeri lámpákkal tudatosan tartja fel a beérkező forgalmat. Aki autóval közlekedik, az pontosan tudja:  a reggelente rendszeres békási dugókat Budakalász belső útjain keresztül lehet kikerülni. Ahogyan arra korábban többször is felhívtuk a városvezetés figyelmét: a reggeli csúcsidőszakban a Szentendre felől érkezőknek az „elkerülő út” a Pomázi, majd a Budai úton keresztül vonzóbb lehetőség a főváros felé (még forgalomcsillapítás mellett is), mintha a 11-es úton araszolnának befelé. A lakossági fórumon bemutatott prezentációnk (honlapunkon elérhető) konkrét példákat is tartalmaz. Az „elkerülő” megépülésével a fővárosba való reggeli bejutás tehát nem lesz könnyebb. A már most is elviselhetetlen forgalom bizonyos helyeken és időszakokban akár tovább nőhet (!), mert még többen próbálnak majd a bedugult 11-es út helyett a budakalászi „kertek alatt” bejutni Budapestre. 
  • Városvezetőink az „elkerülő” szakmailag nem kellően alátámasztott előnyeinek felnagyítása mellett alig tesznek említést a remélhetőleg néhány éven belül továbbépülő M0 körgyűrű pozitív hatásairól. Szerintük az M0 meghosszabbítása csupán a kelet-nyugati (Megyeri híd - Üröm) útirány forgalmát vezeti majd el Budakalászról. Ezzel szemben az M0-ról készült alapos hatástanulmány (az engedélyezési terv forgalmi előrejelzése) a Pomáz felől érkező forgalom jelentős csökkenésével is számol. 
  • A városvezetés azt állítja, hogy az „elkerülő” út ügye kapcsán megalakult Zöld vagy Zaj? csoport végső célja a beruházás elmaradása. Ez hazugság! (ld. alábbi képA valóságban azt kértük, hogy képviselőink az M0 mielőbbi folytatása érdekében tegyenek meg mindent, mert valamennyi szakértői vélemény és valós modellszámítás szerint ez előnyösebb lehet Budakalász számára, mint a kockázatokkal járó északi „elkerülő”. Az északi „elkerülő” elmaradását még azután sem szorgalmaztuk, hogy a nyomvonal lakott területektől távolabbra helyezése ügyében falakba ütköztünk. Csupán azt kértük, hogy a végső döntés meghozatalára az elérhető közelségbe került új M0-szakasz átadása után, friss forgalmi adatokra alapozott komplex felülvizsgálat keretében kerüljön sor. Ezt a felvetést néhány hónapja még Budakalász vezetése és Hadházy Sándor képviselő úr is támogatta – legalábbis akkor úgy tűnt. 
    prezi_17dia_b.jpg
  • Azt mondják (írják a Hírmondó mellékletben) , az „elkerülő” út 170-300 méterre halad majd Budakalász északi határától. ( Ez nem igaz, ez valótlanság ! ) Az engedélyezési tervben az szerepel, hogy az út a lakóövezet határát 140 méterre közelíti meg. (következő 2 kép az állítás és a valóság bizonyítása !)
      hirmondo_170m.jpg
    ( Az igazság az engedélyezési tervből: )

    140-190_meterre.jpg
  • Az elkerülő út egy több mint 30 éves koncepció eredménye. A tervezés óta azonban lényeges változások következtek be, melyek jelentősen átrendezték Budakalász döntési szempontjait. 
  • A városvezetés szerint a budakalásziak többsége a főforgalmi útvonalak környezetében lakik. Az idézett arányok a térképre nézve erősen túlzóak, de ami ennél fontosabb: azt sugallják, mintha csoportunk nem lenne tekintettel az elviselhetetlen forgalomtól szenvedő lakosokra. Ellenkezőleg: mi a közlekedési kérdéseket abból a szempontból közelítjük meg, miként lehetne hatékonyan javítani Budakalász belső területeinek közlekedési problémáin! 
  • A propagandakiadványból sugárzik a kalásziakat megosztani próbáló városvezetői demagógia: kezdeményezéseinket „a néhány éve betelepültek” akciójaként próbálják beállítani. Ahogy a honlapunk bemutatkozójában is írjuk: szervezői csoportunkban vannak, akik itt születtek és vannak nemrég beköltözők. Közös bennünk, hogy nagyon szeretjük a lakóhelyünket, és továbbra is itt szeretnénk élni. Arra szövetkeztünk, hogy védjük a helyi természeti és szellemi értékeket, az itt élők érdekeit – az üzleti vagy egyéni érdekekkel szemben is. Mert aki elherdálja ezeket, az szerintünk bűnt követ el – függetlenül attól, mióta lakik itt.

És amiről szó sem esik a kiadványban, pedig az egyre nagyobb kalászi forgalom mellett ezek is nagyban befolyásolják az életminőségünket:

  • Pomáz a jövőben jelentős méretű ipari és kereskedelmi zónákat tervez Budakalász északi-északkeleti határába, a lakóházak közvetlen szomszédságába. Ha megépül az elkerülő, ezeknek a területeknek a beépítése fel fog gyorsulni. Pomáz a hatályos rendezési terve alapján többek között az Ország út Duna felőli oldalán, a jelenlegi mező helyén is ipari-kereskedelmi zónát tervez, karnyújtásnyira a kalászi lakóházaktól. Feltáró út helyett védősávokat és megfelelő garanciákat szeretnénk, hogy ne jöjjön a nyakunkra újabb forgalmi terhelés! 
    ( ld. kép: dia az október 18-i prezentációból, ami itt letölthető )
    prezi_15dia.jpg
        
  • Budakalász útjainak túlterheltsége kapcsán nehéz „megfeledkezni” az átgondolatlan beépítések hatásairól. Sorra kapja a telkeket és az engedélyeket a sűrű beépítésű ”lakóparkokat” építő vállalkozói csoport, a város útjai és intézményei egyre zsúfoltabbak. A városvezetés az elmúlt években a belső zöld területek beépítésén túl a bányatavak környékére is forgalommal és zajjal járó szórakoztatóközpontot engedélyezett. Vajon kinek az érdekében történik mindez?
  •  Az autóforgalmat enyhíteni képes közösségi, illetve kerékpáros közlekedés fejlesztéséről egyetlen szó sem esik a kiadványban, pedig bőven lenne itt is tennivaló. Javaslatokat fogunk tenni, milyen fejlesztéseket tartanánk helyesnek.

 

Kedves Budakalásziak!
Köszönjük az Önöktől kapott eddigi támogatást, a sok-sok biztatást és felajánlást, a leveleket és kommenteket. Ígérjük, hogy a továbbiakban is reagálni fogunk a lakóközösségünk jövőjét veszélyeztető jelenségekre. Kérjük, hogy az erősödő propaganda mellett fokozottan legyenek résen és több forrásból tájékozódjanak!

 Budakalász, 2017. november 9.
www.zoldvagyzaj.hu

A postaládákba eljutó tájékoztató anyag 2. oldala:
20171111_kiadv_2old_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://eszaki-elkerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr4713241205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása