Az elkerülő úttal kapcsolatban csak a kockázatok láthatók, továbbra sem tudjuk, mire alapozta állítását Rogán László, mert az illetékes hivatal nem tud a 30-50 százalékos forgalomcsökkenésről.
Az októberi lakossági fórumunkon az elkerülőút megépülése mellett kampányoló budakalászi polgármester azt ígérte "Az elkerülőúttal Budakalász belső forgalomcsökkenésének mértéke 30 és 50% között várható". Az önkormányzati propagandakiadványban szintén leírták, hogy az elkerülőút és a belső forgalmi elterelések hatására „a forgalmi terhelés és a légszennyezettség mintegy 30-50%-kal csökkenhet a városban".
2017. november 22-én közérdekű adatigényléssel fordultunk az építtető NIF Zrt.-hez, ahhoz az állami céghez, akire a polgármester és a propagandakiadvány hivatkozott. Arra kértük őket, hogy a törvényes határidőn belül küldjék meg azt a szakmai dokumentumot, amire polgármester út hivatkozik:
A NIF a 15 napos határidő lejáratakor (december 7-én) - élt a határidő egyszeri, további 15 nappal való meghosszabbításának lehetőségével. Mivel ez a határidő is lejárt, joggal feltételezzük, az elkerülő út mellett kampányolóknak valójában fogalmuk sincs arról, csökkenne-e Budakalász belterületének forgalma.
Hogyan is fogalmazott a fórumon Rogán László? „Budakalász belső forgalma akár harminc - akár ötven százalékkal csökkenhet.... Nem mi találjuk ki, mérések alapján a NIF Zrt. adta az információt”.
Nos, polgármester úr, a NIF hallgat, nem adja meg az információt! Az persze jó kérdés, hogy Ön és kollégái akkor miért állítják ezt ilyen sokszor és ilyen magabiztosan? Vajon kinek állhat érdekében egy kockázatos és drága útépítés? Érdemes lenne megkérdezni a tervezett nyomvonal telektulajdonosait is.
További képek: a budakalászi Hírmondó novemberi számából, ahol sorra leírták az állítást, amit 43 napon belül sem sikerült alátámasztani.
Források:
- Hírmondó 2017/11. száma
- polgármesteri prezentáció, benne a forgalmi hatásokkal