Budakalászt északról elkerülő úttal kapcsolatos információk, események

Budakalászt északról elkerülő út

Az M0-ás körgyűrű északi szektort 2023-ig tervezik megépíteni. Nyomvonalváltozás miatt közmeghallgatás Solymáron: 2017. július 27.

Az M0-ás körgyűrű, gyorsforgalmi út északi szektor megépítésének forgalmi hatása Pomáz forgalmára és a budakalászi északi elkerülőre

2017. július 19. - Szentistvantelep

A Kormányhivatal nemrég közzétett - és az érintett településeknek megküldött - dokumentuma szerint picit módosul az M0-ás gyorsforgalmi út északi szektor (11-es út, Budakalász és a 10-es út közti) szakaszának nyomvonala, emiatt közmeghallgatást tartanak (július 27-én, 10 órakor Solymáron).
A dokumentum szerint a módosítás által érintett települések: Budapest III. kerület, Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár.
Az engedélyezési tervbe pillantva nagyon hasznos információkat (forgalomról és azok budakalászi északi elkerülőútra vonatkozó hatásáról) is találtunk,  erről alább lehet olvasni,
míg végül legalulra került a közmeghallgatás jogi háttere és, hogy mennyire találni meg azt az érintett települések honlapjain (kettőnél megvan, háromnál nem találtuk). 

A 314/2005 kormányrendelet 9§ szerint tartják a közmeghallgatást (valószínűleg csak Solymáron lesz ilyen ! ) 
A kormányrendelet érintett része így szól:

(2) Több érintett település esetén, vagy ha az érintettek száma miatt ez indokolt, több helyszínen is tartható közmeghallgatás.



Az M0 északi szektorának nyomvonala 2 km-es szakaszon változik
módosul az alagutak hossza és tengelytávolsága, az alagutak szellőzésének kialakítása, csomópontok kialakítása, valamint a tervezett zajvédő falak száma és elhelyezkedése !! 

Térkép az érintett szakaszról:
Az M0 északi szektor engedélyezési terv (323 oldal !) és a térkép is  ITT TÖLTHETŐ le. 

m0_map.jpg
A Pilisborosjenő által közétett 3 oldalas dokumentum (linkje) szerint:
- 2023-ra megtörténik a forgalomba helyezés (bár a részletes dokumentumban olyan is szerepel, mely szerint legkorábban 2023-ra !) 

A 323 oldalas ( !!! ) engedélyezési tervbe pillantva rengeteg érdekességet találni, várhatóan külön bejegyzést is írunk majd róla. 

Előzetesen csak két dolgot emelünk ki:

1, Itt arról írnak, hogy a Környezetvédelmi Hatástanulmány milyen egyéb új útelemekkel számolt, illetve a friss felülvizsgálat mit vett figyelembe. 


 
201707_mo_forg_adatok_valtozasa.jpg

2, A dokumentum mutat jelenlegi, illetve az M0 folytatása nélküli és M0 megépítése esetén várható forgalmi adatokat is, amelyek összevetése nagyon fontos tanulsággal szolgál !!! 

Jelenlegi forgalmi adatok (27. oldal): 
201707_mo_jelen_forgalom.jpg
és mutatja, hogy mi lenne a helyzet az M0 folytatása nélkül, illetve (nekünk ez az érdekes: mi várható az M0 északi szektor megépítésével 2023-ra, illetve 2031-re):
Ami nekünk a legérdekesebb, amit már eddig is sejtettünk, illetve láttunk tavalyi közmeghallgatás-videóban:
az M0 megépítése következtében (2031-es állapotot nézve) :
- Pomáz fölső (Csobánka felőli ) részén a forgalom az M0 megépítés következtében 10000 egységről 4000-re csökken ! 
- A Dobogókői úton pedig 18000-ről 13000-re !

Épp ezért is mondtuk / javasoltuk Hadházy Sándor képviselő úrnak az általunk szervezett utcai fórumon, illetve a minisztériumban tett egyeztetésen is, hogy előbb várjuk meg az M0 megépítését és annak függvényében szülessen döntés az budakalászi / pomázi elkerülőút megépítéséről. A hivatalos dokumentum, engedélyezési terv épp ezt erősíti meg: az M0 körgyűrű / gyorsforgalmi út északi szektorának megépítése a számítások szerint jelentősen csökkenti majd Pomáz forgalmi terhelését, ami megerősíti javaslatunkat is, hogy előbb célszerű megvárni az M0 megépítését, mintsem esetlegesen feleslegesen elkölteni 7-8 Mrd Ft-ot erre az elkerülőútra.

Végül az ezt alátámasztó előrejelzések, ábrák:
a forgalmi adatok M0 folytatása nélkül (csak 2031-re volt ilyen ábra, 2023-ra nem),
illetve alatta az M0 folytatása esetén előálló forgalmi adatok:  KÉK nyíllal jelöltem azt, ahol jól látni, hogy csökkenni fog a Csobánka felől (illetve más irányból) Pomázon áthaladó forgalom. 
201707_mo_2031_nelkule_forgalom.jpg
M0 megépítésével a (tervezett 2023-as forgalomba helyezést követően) 2031-es adatok: 
201707_momegeeepitessel_2031_forgalom.jpg
Ezeket figyelembe véve kell folytatni a települések közt, illetve a minisztériummal a tárgyalásokat ! 

A dokumentum áttanulmányozása után e témában újabb bejegyzéssel jelentkezünk.... 


A közmeghallgatás jogi előírása: 

A 314/2005 kormányrendelet 9§ szerint tartják a közmeghallgatást.
A kormányrendelet érintett része így szól:

9. §104 (1)105 A környezetvédelmi hatóság közmeghallgatást tart, kivéve, ha a tevékenység katonai titokvédelem alá esik, vagy ha a kérelmet benyújtását követően elutasította. A titkos katonai tevékenység környezeti hatásairól a környezetvédelmi hatóság a telepítés helye szerinti és az érintett települési önkormányzat jegyzőjét tájékoztatja.

(2) Több érintett település esetén, vagy ha az érintettek száma miatt ez indokolt, több helyszínen is tartható közmeghallgatás.

(4) A környezetvédelmi hatóság értesíti a közmeghallgatásról az ügyben érdekelt szakhatóságokat és az érintett önkormányzatokat, a környezethasználót, továbbá a környezetvédelmi érdekek képviseletére alakult egyesületet, és más társadalmi szervezeteket, ha az eljárásban való részvételi szándékukat bejelentették és ügyféli minőségüket a környezetvédelmi hatóság számára igazolták.

(6)107 A környezetvédelmi hatóság a közmeghallgatásra vonatkozó adatokat hirdetményi úton közzéteszi, valamint közhírré tételre megküldi az eljárásban részt vevő önkormányzatok jegyzőinek. A jegyző a közhírré tételt követő öt napon belül tájékoztatja a környezetvédelmi hatóságot a közlemény közhírré tételének időpontjáról és helyéről.

 ...
Úgy értelmezem, nem kizárt, hogy noha 5 település érintett, mégis csak Solymáron tartanak közmeghallgatást (július 27én 10 órakor - a Polgármesteri Hivatal nagytermében) , próbáltuk felkutatni, hogy a települések közzétették-e a hirdetményt a nyomvonal módosításáról és a lakossági fórumról:
(mivel érintett település mind az öt, feltételezem, hogy emiatt az eljárásban is résztvevő, aazz közzé kell tenniük !)

- Ürömnél a legelső hír: linkje ez !
- Pilisborosjenő esetében is könnyű megtalálni az online hírmondóban (kicsit le kell görgetni): linkje ez!
- Solymárnál 10 perc kutakodással nem találtuk;
- Budakalász honlapján sem találtuk meg 10 percen belül;
- Óbuda esetében sem találni róla információt.

A bejegyzés trackback címe:

https://eszaki-elkerulo.blog.hu/api/trackback/id/tr7712675269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása